Miért építsünk Viber chatbot?

Egy Viber chatbot számos lehetőséget ajánl vállalkozásának munkafolyamataiba integrálásánál.

Maximális rugalmassággal hozhat létre olyan Viber chatbotokat, amelyek pontosan megfelelnek az igényeinek. Az API vagy a könnyen kezelhető no-code felület segítségével bármilyen kihívást megoldhat a vállalkozásában.

Jobb ügyfélszolgálat biztosítása csökkentett költségek mellett:

Telepítsen egy olyan Viber chatbotot, amely képes válaszolni mindennapi kérdésekre, például “Mikor nyitnak?” vagy összetettebb kérdésekre, mint például “Elküldték a rendelésemet?” vagy “Mi a számlaegyenlegem?” egy szabályalapú opciók rendszere segítségével.

Növelje az értékesítést és ügyfélszolgálata minőségét:

Az értékesítési támogatás nagyon sikeres alkalmazása a Viber chatbotoknak, különösen az egész nap működő e-kereskedelmi vállalkozások esetén. A chatbot válaszolhat azokra a kérdésekre, amelyeket a vásárló feltehet a vásárlás befejezése előtt. Gazdag médiaelemeket, mint videókat és képcsíkokat, vagy akár teljes termékbrosúrákat is küldhet.

Növelje az elkötelezettséget:

A chatbotok tökéletes módja annak, hogy bármennyi ügyféllel és potenciális ügyféllel kapcsolatba lépjen. A márkák kitaláltak számos okos stratégiát a Viber chatbotok bevonására kampányaikba, hogy tájékoztassanak, oktassanak és inspiráljanak embereket. Játékok, kvízek, ügyfélközvélemény-kutatások és interjúk mind lehetségesek a Viber chatbotokkal. Viber chatbotok típusai Két fő típusú chatbot létezik, mindegyiknek egyedi előnyei és funkciói vannak:

Szabályalapú Viber chatbotok:

Ezek a chatbotok előre konfigurált menüt kínálnak a felhasználók számára a választáshoz. A leggyorsabb és legkönnyebb beállításuk, de rendkívül hasznosak lehetnek a mindennapi kérdések megválaszolásában, amelyeket a vásárlók korábban ügyfélszolgálati központot hívtak volna. Bármilyen információt megadhatnak a bolt nyitvatartási idejéről, a termék elérhetőségéről és az egyenlegekről egyszerű lehetőségek együttesével. A szabály alapú chatbot építő segítségével kódolás nélkül építhet chatbotot.

Szándék-alapú Viber chatbotok:

Ezek a fejlettebb chatbotok olyan tervezésre készültek, amelyekkel az emberekkel beszélgetve konverzációs élményt nyújtanak. Az építésük hosszabb ideig tart, mivel természetes nyelvfeldolgozást (NLP) használnak, és “kiképzésre” van szükségük, hogy megértsék több szó és kifejezés és felhasználói szándékok kombinációját. Azonban rendkívül rugalmasak és valódi előnyt jelenthetnek minden olyan vállalkozás számára, amely kreativitását és piaci vezető szerepét szeretné bemutatni.

Viber Üzleti Üzenetek összehasonlitása a Viber Chatbotok-kal

A Viber többféle üzenetküldési szolgáltatást nyújt vállalkozások számára – az üzleti-közvetlen-fogyasztó (B2C) üzenetküldési igényekre kínálja a Viber Üzleti Üzeneteket és a Viber Chatbotokat. Ezeket használhatjuk marketing promóciókhoz, tranzakciós értesítésekhez és automatizált beszélgetésekhez, amelyeket különböző üzemeltetési forgatókönyvekben alkalmazhatunk.

Azonban fontos megérteni a Viber Üzleti Üzenetek és a Viber Chatbotok közötti különbséget a funkciók, az opt-in és az árazás tekintetében. Itt közelebbről megvizsgáljuk mindkét megoldást.

Viber Üzleti Üzenetek

A Viber Üzleti Üzenetek esetén az üzlet vagy a felhasználó kezdeményezheti az interakciót. Azonban az esetek 97%-ában az üzlet kezdeményezi a beszélgetést, amikor a csatornát már márkák használják promóciós, tranzakciós és beszélgetéses üzenetekhez.

Miután az végfelhasználók beleegyeztek, a telefonszámuk elérhetővé válik az üzlet számára, és az eszközt kétféle irányú kommunikációra lehet használni, bár ez nem kötelező. Az opt-in offline módon vagy a vállalkozás weboldalán elfogadott feltételekkel szerezhető be.

Viber Üzleti Üzenetek Árazás

Az árazási modell a Havi Minimum Elkötelezettségi díjon (MMC) és a forgalomhoz kapcsolódó díjazáson alapul, ami üzenetenkénti vagy munkamenetenkénti alapon történhet (a használati forgatókönyvtől függően). Ha a minimális díj organikusan elérhetővé válik, akkor csak a kézbesített üzenetekért lesznek díjazva a vállalkozások.

Viber Chatbotok

A Viber chatbotok esetén minden kommunikációt a felhasználók kezdeményeznek. Az ügyfélkezdeményezett üzenetküldés megengedett, amint a felhasználó elindította a beszélgetést. A Viber Üzleti Üzenetekkel ellentétben csak a Felhasználói azonosító látható az üzlet számára, nem pedig a személy tényleges telefonszáma.

A Viber chatbotok további lehetőségeket kínálnak az üzenetek gazdagításához. Ezek közé tartoznak matricák, URL-ek, képcsíkok és testreszabott billentyűzetek, amelyek válaszgombok létrehozására szolgálnak, hogy könnyebb legyen a felhasználóknak a chatbotokkal való interakció. Mivel ez a kommunikációs csatorna főként beszélgetési célokra lett tervezve, alapértelmezés szerint kétféle irányú üzenetküldés várható.

Viber Chatbotok Árazás

Az összes felhasználó által kezdeményezett Viber chatbotokkal történő beszélgetés ingyenes. A vállalkozás csak azokért az üzenetekért lesz díjazva, amelyeket a felhasználónak utolsó üzenetének fogadása után a 24 órás időablakon kívül küldenek.

Ezenkívül havonta egy meghatározott számú márka- vagy bot-kezdeményezett üzenet ingyenes (ez 2022. Szeptemberéig 10 000 üzenet volt).